onsdag 29 april 2009

Viktrace

Jag tränar ju som bekant en del men trots detta har det smygit sig på ett par kilo de senaste veckorna. Det kan ju tyckas befängt att ett par kilo skulle vara orsak att slimma ned men faktum är att efter påsken blev det också ett par kilo. Så vad som var ett par är nu ca 4kg, inte så mycket kanske men för en som vill gå ned i vikt är det ju inte tiptop direkt.

Har funderat på vad jag ska göra åt saken och bestämt mig för (efter att ha hört mina killkompisar prata om deffning inför sommaren) att attackera problemet som en man. Det vill säga att göra något konkret, ha en plan helt enkelt.

Jag tränar redan rätt många pass i veckan så jag vet inte riktigt hur jag ska kunna bättra den fronten, men i våras när jag tappa rätt mycket så promenerade jag en timme om dagen. Visserligen tränade jag inte då men det är ju lättare att tappa kilo i början, nu krävs det mera ansträngning för att bli av med de sista kilona.

Planen blir alltså att utöver min vanliga träning även försöka få in en timmes gång om dagen. Förr gick jag ut direkt efter skolan men nu är jag hemma så sent från passen..hmmm men det får gå ändå, man kan ju iof promenera TILL skolan och HEM, då slår man två flugor i en smäll! Japp så får det bli, en sockerdetox är också befogat, ska starta så snart jag ätit upp den här magnumglassen.

Inga kommentarer: