onsdag 20 augusti 2008

Personligt mål uppnått!

Yeah! Afropower!
H har tagit dessa, springandes och nöjd efter löpingen

Rak i ryggen! Jag har fått bättre hållning har jag hört...


Idag var det Afro power dance igen med H, skönt att kunna ta ut rörelserna ordentligt nu när man kan dem. Tänkte mycket på att spänna magen och så, svettades som en gris med det gjorde alla andra med för det blev grymt varmt i salen. Föredrar defenitivt att vara utomhus, barfota i fuktigt gräs mmm det är najs det.

Har något grymt kul att berätta; klarade av att springa 5km i sträck utan gång i måndags! Mitt personliga rekord ett tag har varit att klara av detta, så det blev 2 varv i 2,5km spåret, H sprang 5:an och jag kom in strax efter honom, så jag sprang inte assöligt heller!! = ) = ) = ) =)

Kollade mina låtar i i-poden efteråt och räknade ut att jag sprang på 29min. Lyckan efteråt var fullständig, var så äckligt nöjd med mig själv. Endorfinerna sprutade (svetten med hehe) och jag bara flöt omkring. H peppar mig något otroligt, jag tvivlar på att träningen hade varit lika kul om inte han fanns. (tack min sötis!)

Igå tog vi en prommis runt ån, känndes som om det var lagom, imorrn har jag lovat att springa med A men hon blidde sjuk idag så jag får ta mig runt själv, eller vara ledig, beror på hur det känns med pluggandet.

OH ännu mera positivt att berätta; sen jag kom hem från V-ås så har jag gått ned 2kg, helt otroligt när det enda jag gör är att äta hela tiden hehe. Men ooh så skönt, vill bli lättare så det går lättare att springa.

Mín mat-dag ser ut ungefär såhär:
7:00 Frukost; havregrynsgröt på fiberhavregryn, russin och linfrön i. Lättmjölk och lite sylt.
ca 9:30 Frukt; banan, äpple, eller päron oftast.
ca 10:30 el 11 (om jag är hungrig); morötter
12:00 Lunch, liten matlåda, orkar inte så jättemycket efter all frukt
14:00 Frukt och kanske en halv näve nötter
16:00 Havregrynsgröt; fibergryn, russin, linfrön. (ingen mjölk eller sylt)
18:00 Träning
21:00 Middag, brukar få pressa i mig mat vid det här laget, vet ju att jag måste äta annars bryts ju musklerna ned men ooh vad det är tungt att äta nu.

Mina nya mål ser ut som följer;
Träning: springa 5km igen, gärna på lite kortare tid
Mat: mer grönsaker, mindre kaffe.
Sömn: Sova minst 8h varje natt och gå upp tidigt även på helgen; funkar bra när H sover över men inte annars
Vikt: Ned 2kg tom v 38

Inga kommentarer: